چگونه بازاریاب موفقی باشیم؟

بسیاری از افراد علاقه دارند تا در حوزه ی بازاریابی محصولات فعالیت کنند. خوب است تا نکاتی را در این خصوص بدانید تا بتوانید در حیطه ی کاری خود جزو بهترین ها باشید. در ادامه ی این یادداشت چگونه بازاریاب موفقی شویم؟ با کافه خبر همراه باشید.

مشخص کنید که در چه حوزه ای علاقه مند به فعالیت هستید:

به طور کلی شرکت هایی که به دنبال جذب بازاریاب هستند به دسته های زیر تقسیم میشوند:

شرکت های توزیع محصورلات:

این شرکت ها دارای یک یا چند نوع محصول هستند که برای فروش در اختیار بازاریابان قرار میگیرد. اگر این شرکت یک برند معتبر و شناخته شده باشد کار فروش محصولات ان نیز ساده تر خواهد بود اما اگر به استخدام شرکت نوپایی درامده اید کار سخت تری برای معرفی و فروش محصولات ان خواهید داشت. گرچه این نکته را هم در نظر بگیرید که این شرکت های نوپا سهم بیشتری از فروش محصولاتشان را به بازاریاب ها اختصاص میدهند.

بازاریابی

شرکت های بازاریابی:

این شرکت ها برای شرکت های دیگر نسبت به تولید بروشورها و پلن های تبلیغاتی و همایش ها و جشنواره ها اقدام میکنند. در بخشی از این شرکت ها بازاریاب های تلفنی فعالیت دارند.

شرکت های خدماتی:

این شرکت ها از ان جمله شرکت هایی هستند که خدمتی را به مشتریان ارائه میدهند. بازاریابی برای این شرکت ها سخت تر خواهد بود چرا که شما جسمی ملموس ندارید تا بتوانید ان را به مشتری نشان دهید بلکه باید خدمتی که افراد در اینده دریافت خواهند کرد را بازاریابی کنید. این شرکت ها شامل شرکت های خدماتی، بهداشتی و درمانی و … میشوند.

همواره این نکته را در نظر داشته باشید که میزان علاقه مندی شما به شرکت و محصول و خدمتی که برای ان بازاریابی میکنید در میزان پیشرفت شما موثر است.

در علم اقتصاد امنیت شغلی و درامد با یکدیگر رابطه عکس دارند. بنابراین اگر به دنبال شغل پردرامدی هستید باید ریسک شغلی را بپذیرید. اما میتوانید در این شغل پر ریسک با میزان درامد بالا به کارفرمای خود پیشنهاد دهید که مقداری از درامد را به صورت ثابت به شما بدهد و ما بقی را به سود درصدی پرداخت کند. به این طریق میتوانید کمی امنیت شغلی خود را بالا ببرید.

سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که معتبر باشد و شما را مورد سواستفاده کاری قرار ندهد. بسیاری از شرکت ها از بازاریابان خود سواستفاده میکنند و ان ها را مورد استثمار قرار میدهند.

بازاریابی موفق

سعی کنید با افراد در محیط کاری تان ارتباط برقرار کنید و از ان ها بیاموزید. تغییرات را با اغوش باز بپذیرید و موارد مهم را یادداشت کنید.

سعی کنید بازاریابی را به صورت حرفه ای و ترجیحا اکادمیک بیاموزید و دنبال کنید. همواره اطلاعات خود را گسترش دهید و نسبت به محصولی که میفروشید اگاهی کامل داشته باشید تا بتوانید هر سوالی را پاسخ دهید. از روبرو شدن با مشتری نترسید و اجازه دهید مشتری در کنار شما احساس امنیت و صمیمیت کند.

اعتماد مناسبی را ایجاد کنید. نسبت به محصولی که میفروشید اطمینان حاصل کنید تا وجهه شما خراب نشود.

خوب است بدانید که ما انسان ها همواره در حال بازاریابی هستیم. همواره سعی میکنیم تا خودمان را مطرح کنیم و دیگران را برای گشو دادن به ما و اهمیت دادن به ما ترغیب کنیم.

هم چنین نسبت به ظاهر خود بی تفاوت نباشید. خوب است بدانید که ذهن انسان ها خیلی زودتر به ادم های شیک و زیبا که برای خودشان ارزش قائل هستند اعتماد میکنند. این رمز فروش خوب برای یک بازاریاب است. سعی کنید در ارتباط با هوش هیجانی و اجتماعی اطلاعات کافی را دراختیار داشته باشید تا بدانید در هر موقعیتی و با هر تیپ شخصیتی باید چگونه برخورد کنید. و در نهایت تلاش کنید تلاش کنید تلاش کنید و از شکست نترسید.

Post Author: بنیادی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *